سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله NDG مونترال – Notre-Dame-de-Grâce

محله اصلی ایرانیان مقیم مونترال

5,522

صرافی مونترال

محله NDG که از نظر جغرافیایی تقریبا در مرکز جزیره مونترال و در غرب منطقه وست مونت قرار گرفته است، تلویحا به نام محله ایرانیان مونترال شناخته می شود. این محله که بیشترین تعداد ایرانیان مقیم در شهر مونترال را در خود جای داده است، به دلیل نزدیکی به مرکز شهر و موقعیت مناسب جغرافیایی، محل مناسبی برای سالهای اولیه مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

البته ایرانیان مونترال در چندین محله مرکزی مونترال حضور پررنگی دارند اما تعداد ایرانیان ساکن در NDG یا همان محله ایرانیان مونترال، نسبت به ایرانیان دیگر مناطق و محله های مونترال به طور چشمگیری بیشتر است.

برای یک سفر درون شهری بسته به اینکه از کجای محله NDG به کدام قسمت دان تاون می روید، بین 25 تا 45 دقیقه با اتوبوس و بین 15 تا 25 دقیقه با ماشین شخصی زمان نیاز است.

خط های اتوبوس 138، 104، 105، 105، 162، 51 و 24 از جمله خطوط اتوبوس پرکاربرد و مترو واندم Vendome نزدیک ترین خط مترو به محله NDG است.

به علت تراکم نسبتا بالای ایرانیان در محله ایرانیان مونترال، بیشترین فروشگاههای محصولات ایرانی از جمله فروشگاه اخوان ، سوپر گوشت سن لوران ، نانوایی سنگک شاطر عباس ، فروشگاه تپش و فروشگاه البرز و نیز مراکز فرهنگی ایرانی از جمله فرهنگسرای سینا، مدرسه ایرانی دهخدا و آکادمی موسیقی رمی در این منطقه قرار گرفته اند.

 

در تقسیم بندی مناطق شهری مونترال، در اصل محله NDG همراه با محله کت دنژ ، منطقه ای واحد را تشکیل می دهند اما به علت بزرگی بیش از حد این منطقه واحد، معمولا از نظر شهروندان به دو محله مجزا شناخته می شود.

می توانید در نقشه زیر محل قرار گرفتن این محله و توضیحات بالا را به صورت تصویری بررسی کنید.

محله ایرانیان مونترال روی نقشه

 

خود محله NDG یا Notre-Dame-de-Grâce نیز منطقه بزرگی است و تقریبا دو برابر دان تاون یا محله وست مونت وسعت دارد. همین وسعت سبب شده که محله ایرانیان مونترال محدوده های خوب و بد زیادی دارد که اجاره بها در آنها متفاوت است. اما به طور کلی اجاره بها درمناطق نسبتا خوب NDG برای آپارتمان یکخوابه از 800 دلار به بالا و آپارتمان دو خوابه از 1200 دلار به بالاست. البته این قیمت ها تقریبی است.

از جمله برج های مسکونی نسبتا تمیز که بیشترین ایرانی را در خود جای داده اند می توان به برجهای 6600 و 7400 شربروک و نیز ساختمانهای بنی کرسنت اشاره کرد. ساختمانهایی که با زندگی در آنها اصلا احساس غربت نخواهید کرد چون تقریبا 80 درصد ساکنیان این ساختمان ها ایرانی هستند.

لیست کاملی از آپارتمانهای این منطقه را می توانید در این صفحه بیابید.

 

مدارس محله ایرانیان مونترال:

محله NDG با توجه به وسعت زیاد دارای مهد ها و مدارس زیادی است که از مهمترین مدارس آن می توان به مدرسه ابتدایی  Notre Dame de Grâce و مدرسه Sainte Catherine de Sienne  اشاره کرد در رنکینگ مدارس شهر مونترال رتبه نسبتا خوبی دارند.

در کل اگر به دنبال منطقه ای ایرانی نشین با دسترسی به فروشگاهها و محصولات ایرانی هستید و ترجیح می دهید نزدیک به مرکز شهر زندگی کنید و از همه مهمتر اجاره ای منطقی نسبت به بسیاری از مناطق مرکزی مونترال بپردازید، منطقه NDG یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. حداقل برای سالهای اول مهاجرت.

برای بررسی و مشاهده اطلاعات دیگر محله های شهر مونترال روی این لینک کلیک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!