سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله مونت رویال مونترال – Mont Royal

محله ای زیبا، سرسبز و نسبتا گران

3,867

صرافی مونترال

محله مونت رویال مونترال که جزو مناطق بسیار زیبا و سرسبز مونترال محسوب می شود، در انتهای خیابان کت دنژ واقع شده است. با یک بار مراجعه به خیابان ها و کوچه های این محله که به Garden city یا همان شهر باغ خودمان شهرت دارد، عاشق آن خواهید شد.

مونترال در مجموع شهر بسیار سرسبزی است و سرانه فضای سبز در این شهر در قیاس با شهرهایی که تابحال دیده ام به صورت مشهودی بالاتر است اما در میان این شهر سبز، مونت رویال تفاوت اساسی با بقیه مناطق نیز دارد و کاملا سبز تر از بقیه مناطق است. اگر با نرم افزار گوگل ارت (یا ورژن satellite نرم افزار گوگل مپ) این منطقه را به صورت هوایی بررسی کنید متوجه این تفاوت با بقیه مناطق مونترال خواهید شد.

عمده خانه های موجود در مونت رویال مونترال ویلایی هستند و اغلب این خانه ها در زمینهای نسبتا بزرگی بنا شده اند و از حیاط و فضای سبز مناسبی برخوردارند. همین مسئله زیبایی محله را دوچندان کرده است.

بافت ویلایی و زیبای منطقه، قطعه زمینهای بزرگ و چند عامل دیگر سبب شده که این منطقه جزو مناطق نسبتا گران مونترال محسوب شود و شاید گزینه مناسبی برای مهاجرین تازه واردی که به دنبال مدیریت هزینه های خود در سالهای اول هستند نباشد. البته در اطراف این منطقه چند برج وجود دارند که قیمت بهتری نسبت به مناطق ویلایی و مرکزی مونت رویال دارند اما همین آپارتمان ها نیز در مقایسه با بسیاری از آپارتمان ها در دیگر نقاط شهر قیمت بالاتری دارند.

در این محله حداقل اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه 1200 دلار و دو خوابه 1600 دلار است. بدون شک تمام اطلاعات این سایت تجربه شخصی نویسندگان سایت مونترال باما است و البته قیمت ها تقریبی هستند اما با توجه به سلیقه ایرانی ها و میزان انتظار هموطنان عزیز از تمیزی و کیفیت ساختمانها، بعید می دانم که گزینه های زیادی با کمتر از اجاره های فوق در این منطقه بیابید. لیست تعدادی از برجها و ساختمانهای بلند مونت رویال مونترال را می توانید اینجا بیابید.

منطقه مونت رویال از شمال در مجاورت محله سن لوران و از جنوب در مجاورت محله کت دنژ و همچنین اوترمونت قرار دارد. برای بررسی موقعیت می توانید به نقشه موجود در این مطلب مراجعه کنید.

 

 

اگر از اتوبوس استفاده می کنید، فاصله زمانی برای رسیدن از این محله به دان تاون مونترال بسته به نقطه مبدا، بین 30 تا 40 دقیقه است. بهترین خط های اتوبوس در این محله برای رفتن به نقاط دیگر مونترال 16 و 119 و 179 و 165 و 435 هستند. مونت رویال مونترال به شبکه مترو خیلی نزدیک نیست و برای رسیدن به نزدیکترین ایستگاه مترو بین 15 تا 25 دقیقه با اتوبوس در راه خواهید بود اما این محله از جمله معدود مناطقی است که به قطار شهری متصل است و با استفاده از این قطار می توانید به راحتی به مرکز شهر بروید. خط های اتوبوس 16 و 119 و 165 و 435 رابط نقاط مختلف محله تا ایستگاه قطار  RTM هستند.

 

همانطور که در مطلب بررسی کلی محله های مونترال توضیح دادم، محله های مونترال به دو دسته فرانسه زبان و انگلیسی زبان تقسیم می شوند و منطقه مونت رویال مونترال از جمله مناطق انگلیسی زبان است. البته انگلیسی زبان ها و فرانسه زبان ها در تمام مناطق مونترال حضور دارند اما نسبت انگلیسی زبان ها در این منطقه بیشتر است و تابلوهای رانندگی نیز به زبان انگلیسی هستند.

استثنای وجود تابلوهای انگلیسی تنها در چند محله مونت رویال، وست مونت و کت سن لوک و شاید چند محله انگشت شمار دیگر وجود داشته باشد که همه این محله ها جزو محله های غربی  و انگلیسی زبان (انگلیسی زبان به کسانی اطلاق می شود که در خانه به زبان انگلیسی صحبت می کنند) مونترال هستند.

بر اساس تجربه شخصیم همین انگلیسی زبان بودن محله، یکی از عوامل گران بودن نسبی منطقه است. نه تنها این محله، بلکه تمام محله های انگلیسی زبان مونترال جزو مناطق نسبتا گران محسوب می شوند.

از دیگر مزیت های این محله می توان به وجود چند تا از بهترین مدارس مونترال طبق رنکینگ آموزش و پروش اشاره کرد. از جمله مدرسه سن کلمان Saint Celement در مقطع ابتدایی و دبیرستان بین المللی مونت رویال که جزو مدارس برتر محسوب می شوند. و همانطور که قبلا توضیح داده ام برای ثبت نام در این مدرسه حتما باید در محدوده مشخص شده اطراف مدرسه سکونت داشته باشید.

دیگر مزیت مونت رویال مونترال دسترسی خیلی خوب به مراکز خرید مختلف است. Marche Central و Rockland Center و پلازا کت دنژ Plaza Côte-des-Neiges همگی مراکز خرید بسیار بزرگی هستند که تمام فروشگاه ها و برندهای بزرگ و معتبر از جمله کاستکو، والمارت، مکسی، مترو، رنه دپو، دلاراما و بسیاری دیگر از برندهای معتبر پوشاک را در دل خود جای داده اند. از نقاط مختلف محله مونت رویال بین 5 تا 10 دقیقه می توانید به تمام این مراکز خرید برسید. از این حیث مونت رویال دارای یکی از بهترین دسترسی های مونترال است.

برای بررسی و مشاهده اطلاعات دیگر محله های مونترال روی این لینک کلیک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!