سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله کت دنژ مونترال – Cote des Neiges

4,384

صرافی مونترال

یکی از محله هایی است که بسیاری از ایرانیان مقیم مونترال آنرا برای اقامت برمی گزینند محله کت دنژ  است. از عمده دلایل این انتخاب می توان به نزدیکی به دان تاون، دسترسی بسیار خوب به مراکز خرید و دانشگاههایی همچون دانشگاه مونترال، دسترسی مناسب به مترو و اتوبوس و نیز زیبایی این منطقه دانست.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی همانطور که از نقشه موجود در گالری مشخص است، این محله در شمال دان تاون مونترال قرار گرفته است. این محله در بین محله های وست مونت، مونت رویال، NDG و اوترمونت قرار گرفته که همگی از جمله محله های مورد اقبال ایرانی ها هستند.

در واقع در تقسیم بندی شهرداری مونترال محله کت دنژ با محله NDG در یک منطقه به اسم Côte des Neiges Notre Dame de Grâce قرار دارند اما با توجه به بزرگی این منطقه، معمولا در بین شهروندان مونترالی به عنوان دو محله مجزا شناخته می شوند.

از لحاظ دسترسی به مترو به علت قرار گرفتن ایستگاههای مترو کت دنژ و اسنودان، دسترسی بسیار خوبی وجود دارد. هر دو این ایستگاهها روی خط آبی مترو مونترال قرار دارند. در صورتیکه بخواهید با اتوبوس یا مترو از این منطقه به دان تاون بروید بسته به محل ابتدای حرکت، بین 5 تا 25 دقیقه در راه خواهید بود. خط های اتوبوس 11، 51، 165، 166، 435 از بهترین خط های اتوبوس این محله هستند که دسترسی این محله به دان تاون و دیگر محله های مجاور را میسر می سازند. به خصوص خط 165 و 435 که به صورت میانگین هر 10 دقیقه به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است و نزدیکی محل سکونت به این خط ها مزیت بسیار مهمی محسوب می شود.

محله کت دونژ از لحاظ دسترسی به مراکز خرید وضعیت مناسبی دارد. دسترسی به فروشگاه مترو 24 ساعته در مرکز خیابان کت دنژ، فارماپری، ژان کوتو، والمارت، مکسی، کندین تایر، پلازا کت دنژ و همچنین بازارچه چادری 24 ساعته مخصوص میوه و سبزی از مزیت های این منطقه محسوب می شود. بازارچه چادری میوه و سبزی هر ساله در فصل بهار و تابستان توسط شهرداری برپا می شود و به عرضه محصولات مزارع و باغات اطراف به شهروندان می پردازد. این بازارچه در تعداد محدودی از محله های مونترال شعبه دارد.

با توجه به نزدیکی به پارک مونت رویال و وجود داشتن چندین پارک دیگر در این محله، کت دنژ از سرانه فضای سبز مناسبی برخوردار است. پارک مونت رویال یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های مونترال محسوب میشود. این پارک در ایام و مراسم های مختلف از جمله رقص های گروهی در تابستان و پاتیناژ روی دریاچه در فصل زمستان پذیرای بسیاری از شهروندان مونترالی از محله های مختلف است.

بام مونترال که مرتفع ترین نقطه شهر مونترال می باشد در این پارک و این محله قرار گرفته است. بسیاری از توریست ها و شهروندان در همه ایام سال برای تماشای شهر از روی یکی از معدود ارتفاعات شهر به این محل می آیند. در آلبوم تصاویر یک عکس از بام مونترال قرار گرفته است.

 

 

با توجه به اینکه مونترال شهر بسیار مسطحی به حساب میاد، با رفتن به بام مونترال به راحتی می تونید موقعیت جغرافیایی شهر و محله های مونترال و رودخانه های اطراف مونترال رو نظاره کنید.

چندین برج و آپارتمان معروف در محله کت دونژ قرار دارند که بسیاری از هموطنان ایرانی در این برجها ساکن هستند. از جمله برجهای راک هیل، فارست هیل، 4530 هیل پارک، 4760 کت دنژ. این برجها از جمله برجهای با کیفیت شهر مونترال به حساب می آیند و همینکه تعداد زیادی از ایرانیان را در خود جای داده اند نشان دهنده کیفیت قابل قبول آنهاست. لیست تعدادی از برجها و ساختمانهای بلند این منطقه را می توانید اینجا بیابید.

حدود قیمت برای واحد های یک خوابه در برجهای مذکور از 900 دلار به بالاست و واحدهای دو خوابه از 1300 دلار به بالا. این قیمت ها نسبی و بدون در نظر گرفتن مبلغ پارکینگ اه. البته با توجه به اینکه محله کت دنژ، محله بزرگیه ممکنه قیمت در قسمت های مختلف محله نوسان داشته باشه.

هر چه از دان تاون دور می شوید مبلغ اجاره اندکی کاهش پیدا می کنه و در نزدیکی پلازا کت دنژ مبالغ کاهش چشمگیری پیدا می کنن. هر چند مطابق با کاهش قیمت از کیفیت منطقه و آپارتمانها نیز کاسته میشه.

برای بررسی و مشاهده اطلاعات دیگر محله های مونترال روی این لینک کلیک کنید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!