سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

بزرگترین سوپرمارکت ایرانی در مونترال – فروشگاه اخوان

10,708

صرافی مونترال

اخوان بزرگترین سوپرمارکت ایرانی در مونترال است که در دو محله ایرانی نشین ان دی جی و وست آیلند دو شعبه بزرگ دارد. در شعبه های اخوان تقریبا می توان تمام محصولات وطنی را یافت. حداقل آنهایی که نمونه خارجی مناسبی برایشان در کانادا وجود ندارند در اخوان به راحتی یافت می شوند. از ترشی، مربا ایرانی و کلوچه نوشین گرفته تا حبوبات، برنج ایرانی و حتی پنیر تبریز و کباب کوبیده.

علاوه بر محصولات بالا در صورتی که هوس محصولات ایرانی به سرتون زد یه سر به اخوان بزنید. از لواشک ایرانی گرفته تا نان تازه. نان های اینجا کلا با ایران متفاوته ولی نان های اخوان و برخی دیگر از فروشگاههای ایرانی به نان ایرانی خیلی شبیه هستند. به خصوص نان بربری.

کشک،  سمبوسه، خامه به سبک ایرانی و ماست موسیر و خیلی چیزای دیگه که معمولا تو کانادا پیدا نمیشن در اخوان یافت میشن.

همچنین قسمت گوشت این فروشگاه با توجه به شناخت سلیقه ایرانی ها و نوع گوشتی که ما اونها رو بیشتر می پسندیم، گزینه مناسبی برای خرید گوشته. برای خودم خیلی پیش اومده که گوشتهایی رو از کاستکو یا دیگر فروشگاههای کانادایی خریدم و از طعم گوشت خوشم نیومده. یکی از مهمترین علتهاش تنوع زیاد محصولات در فروشگاههای کاناداست اما خوشبختانه فروشگاههای ایرانی محصولات رو بر اساس سلیقه و ذائقه ایرانی انتخاب می کنند و میفروشن.

در اخوان یک قسمت میوه و سبزی هست که میشه سبزی خوردن شبیه به سبزی ایرانی رو اونجا پیدا کرد. یک قسمت شیرینی هم در اخوان وجود داره که در صورت حوس کردن شیرینی های ایرانی یا شیرینی خامه ای از نوع ایرانیش، کارتون رو راه میندازه. همچنین انواع آجیل های ایرانی در اخوان وجود دارند.

در گوشه ای از فروشگاه به سبک سوپرمارکت های کانادایی قسمتی برای فروش غذا وجود داره. غذاهایی مثل قیمه و قرمه و کباب کوبیده و انواع پلوها.

برخی از وسایل خانگی ایرانی همانند قوری و کتری و حتی استکان های کمرباریک ایرانی هم در اخوان یافت می شوند. به طور کلی با وجود فروشگاههای ایرانی به دوستانی که در شرف مهاجرت هستند توصیه می کنم خیلی نگران وسایلتون در ایران نباشین. تقریبا همه وسایل و خوراکی های ایرانی در مونترال یا تورنتو پیدا میشن. شاید برخی اقلام قیمتشون با ایران متفاوت باشه ولی از نظر من این تفاوت قیمت به دردسر جابجایی وسایل از ایران به کانادا می چربه.

عکس تعداد از محصولاتی که اسم بردم رو در گالری قرار دادم تا اگر حوس چیزی رو کردین بیشتر حوس کنین ?.

 

 

ساعت کاری این فروشگاه در ایام هفته 8 صبح تا 8 شب است. در روزهای شنبه شعبه ان دی جی ساعت 7 و شعبه وست آیلند ساعت 6 بسته می شوند و یک شنبه ساعت 6 این فروشگاهها بسته می شوند.

خوشبختانه همانند فروشگاههای معتبر کانادایی، سوپرمارکت اخوان پارکینگ بزرگی دارد و نگرانی پیدا کردن جای پارک مناسب در این فروشگاه وجود ندارد.

قیمت محصولات در بزرگترین سوپرمارکت ایرانی در مونترال در کل منطقیه و من به شخصه ندیدم که از اعتماد هموطنان سوء استفاده بشه و محصولات گرون تر از جاهای دیگه فروخته بشن. البته همه می دونیم تنوع قیمت محصولات در کانادا خیلی بالاست و هر روز امکان داره فروشگاهی یک قلم جنس رو از بقیه ارزان تر بفروشه یا برعکس. اما در کل قیمتهای اخوان منطقیه.

حتی سایت معتبر mtlblog که یکی از معتبرترین سایتهای اطلاع رسانی شهر مونتراله در مقاله ای با عنوان 12 فروشگاهی که می توانید خرید ارزان داشته باشید نام اخوان را در میان فروشگاههای بزرگ و معتبری همچون PA، ادونیس و سامی فروت آورده که از نظر من قرار گرفتن در بین بیزینس های موفق در کانادا باعث افتخار جامعه ایرانیه?.

مثل قبل، نظر شخصی خودم اینه که تا جای ممکن اگر برامون دردسری نداره از هموطن حمایت کنیم و تا جایی که میشه خریدهامون رو از فروشگاههای ایرانی انجام بدیم تا بیزنس های ایرانی قدرتمندتر بشن و با تقویت بیزینس های ایرانی، این برندها باعث تقویت کامیونیتی ایرانی در میان کانادایی ها بشن.

برای دیدن دیگر فروشگاههای ایرانی شهر مونترال به این قسمت سایت مراجعه کنید.

 

آدرس شعبه خیابان شربروک محله NDG

آدرس شعبه وست آیلند

سایت سوپرمارکت اخوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. ﻣﺮﻳﻢ می گوید

    ﺳﻼﻡ, ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ اﺯ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﺧﻮﺏ ﺗﻮﻥ و ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﻣﻴﮕﻢ.
    ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺧﻮاﺳﺘﻢ ﺑﻪ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻛﻮﭼﻴﻚ ﺗﺎﻳﭙﻲ ﻛﻪ ﺗﻮﻱ ﻣﺘﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﻩ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﻨﻢ (ﻛﻠﻤﻪ ﻫﻮﺱ ﻛﻪ ﺣﻮﺱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ).
    ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﺳﺎﻳﺖ ﺗﻮﻥ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺭﺩﻩ و ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻭاﺳﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﻴﻔﻢ اﻭﻣﺪ ﻛﻪ ﻏﻠﻄ اﻣﻼﻳﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﺗﻮﻱ ﻣﺘﻦ.

    1. admin می گوید

      تشکر فراوان از لطف و یادآوری بسیار به جای شما

      ایرادی که گفتید برطرف شد.

      ممنون از اینکه به ما انرژی می دهید و مطالب را دنبال می کنید.

  2. محمد می گوید

    سلام ايا تلفن يا ايميل از اين فروشگاه داريد ؟

    1. admin می گوید

      به سایت اخوان مراجعه کنید. قاعدتا اطلاعات تماس باید اونجا باشه

  3. فاطمه می گوید

    امروز روز کارگر بازه؟

  4. آناهیتا شفیع زاده می گوید

    سلام
    من از ایران می خواهم تابلوفرش برای فروش به کانادا ارسال کنم تا از این طریق بتوانم از پس هزینه تحصیلی پسرم که در کلگری استان آلبرتااقامت دارد بر بیایم . لطفا راهنمایی بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!