سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

گاردن بوتانیک – باغ گیاهشناسی مونترال

3,387

صرافی مونترال

یکی از جاذبه های بسیار دیدنی کانادا و استان کبک، باغ گیاهشناسی مونترال یا گاردن بوتانیک مونترال است که در خیابان شربروک شرق و کنار استادیوم المپیک مونترال قرار گرفته است.

این پارک که در سال 1931 تاسیس شده، هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین باغهای گیاه شناسی در جهان از جنبه گستردگی و تنوع گیاهی به شمار میره. این باغ که 73 هکتار مساحت داره، بعد از باغ گیاه شناسی سلطنتی لندن در مقام دوم قرار داره.

گاردن بوتانیک یا به قول فرانسوی ها ژقدن بوتانیک شامل قسمتهای مختلفی میشه که بازدید از همه اونها در یک نوبت امکانپذیر نیست. در بازدید از گاردن بوتانیک من به باغ گیاه شناسی، قسمت بن سای ها، کاکتوس ها، باغ پروانه ها و اینسکتاریوم یا قسمت حشرات سر زدم. در آینده از باغ چینی، باغ ژاپنی، باغ گیاهان آلپی و دیگر قسمتهای گاردن بوتانیکال مونترال خواهم نوشت.

قیمت بلیط ورودی بستگی به قسمتهایی داره که شما تمایل به بازدید اون دارید اما در صورتیکه همراه با خانواده به گاردن بوتانیک می روید، امکان خرید بلیط های فامیلی برای شما وجود داره که معمولا منطقی تر از بلیط های انفرادیه.

در قسمتی که به باغ پروانه ها  منتهی میشه ، وارد فضای سرپوشیده ای می شوید که پر از انواع گیاهان مختلف از تمام نقاط دنیا مثل انواع کاکتوس، درختچه های بن سای با طرح ها و سن های مختل و انواع گیاهان زینتی دیگر می شود که بعضی از اونها واقعا خاص و تماشایی هستند.

در انتهای مسیر وارد فضایی خواهید شد پر از گل و گیاه و البته پروانه هایی بسیار دیدنی که در میان انبوه جمعیت پرواز می کنند.تنوع  شکل، رنگ و اندازه پروانه ها زیبایی این منظره رو دو چندان می کنه.

با توجه به اینکه باغ معمولا شلوغه و شما باید در صفی متشکل از بازدیدکنندگان، این باغ را تماشا کنید حدود دو ساعت را در این قسمت مشغول خواهید بود.

نکته مهم اینکه باغ پروانه ها فقط در ماههای فوریه، مارچ و آپریل بازه.

 

 

پس از باغ پروانه ها عازم  قسمت حشرات یا Insectatrium که در گوشه ای دیگر از این مجموعه قرار دارد شدیم. قسمت حشرات ساختمانی دو طبقه است. یکی از جذابیت های طبقه بالا آکواریوم بزرگ شیشه ای مربوط به مورچه هاست که مشغول ساخت لانه و حمل دانه هستند. این قسمت طوری طراحی شده که داخل لانه های مورچه ها قابل مشاهده است و به خصوص برای کودکان تجربه جالبی محسوب می شود.

در طبقه پایین نمونه خشک شده انواع حشرات وجود دارد. هر آنچه که فکرش را بکنید. حشراتی که اکثر اونها رو تا به حال یک بار هم ندیده اید و اسمشان را هم نمی دانیم. تنوع این قسمت خیلی زیاد است.

در قسمت دیگه ای از گاردن بوتانیکال می توانید به تماشای مجسمه های بزرگ و غول پیکر گیاهی بروید. این مجسمه ها بسیار زیبا و دیدنی هستند. البته متاسفانه من آنها را از نزدیک ندیده ام و تنها تصاویر آنها را در اینترنت تماشا کرده ام.

توصیه می کنم با توجه به بزرگی پارک و تنوع قسمت های مختلف، قبل از رفتن به سایت گاردن بوتانیک مراجعه کنید و تصمیم خودتون رو بگیرید که کدوم قسمت ها در اولویت هستند. بازدید از کل پارک در یک روز غیر ممکن نیست اما با توجه به پیاده روی های زیاد در میانه راه خسته خواهید شد. مخصوصا اگر با خانواده و فرزندتان به گاردن بوتانیک می روید.

برای رفتن به گاردن بوتانیک می توانید از مترو استفاده کنید. این باغ به ایستگاه مترو پی نف یا Pie-IX نزدیک است.

خلاصه این پارک بزرگ یکی از جاذبه های گردشگری زیبا برای توریست ها، خانواده ها و علاقه مندان به محیط زیست اه. اگر در این دسته ها قرار می گیرید دیدن اون رو از دست ندید.

برای دیدن مکان های دیدنی مشابه در شهر مونترال به این قسمت سایت مراجعه کنید.

در صورتیکه عضو کانال تلگرام “رستوران ها و تفریحات مونترال” نیستید می توانید با عضویت در این کانال از پیشنهادات جذاب رستورانگردی و تفریحات در مونترال استفاده کنید.

 

سایت Montreal Botanical Garden

آدرس Montreal Botanical Garden

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!