سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

هزینه های پزشکی در کانادا و بیمه تکمیلی

بیمه های تکمیلی - هزینه های پزشکی مونترال

4,175

صرافی مونترال

در ادامه مطالب قبلی سایت درباره موضوعات نقاط قوت و ضعف پزشکی در کانادا ، کارت سلامت کانادا و نیز پزشک خانواده در مونترال در این نوشته به بررسی موضوع هزینه های پزشکی در کانادا و شهر مونترال و نیز نکاتی درباره بیمه های تکمیلی و خرید دارو در مونترال می پردازم. همانطور که در مطلب قبلی اشاره کردم در کانادا سیستم پزشکی رایگان است اما نه تمام هزینه های پزشکی در کانادا. به عنوان مثال دندانپزشکی و دندانسازی، خریدن فریم عینک و لنز، اطاق خصوصی در بیمارستان، فیزیوتراپی، کایروپرتیک، جراحی های زیبایی، آمبولانس و چند مورد دیگر رایگان نیستند و هزینه موارد فوق را باید از جیب بپردازید.

متاسفانه با توجه به هزینه بالای خدمات پزشکی خصوصی در کانادا در صورت دندان درد و … حداقل چند صد دلار شارژ خواهید شد و این هزینه برای تازه واردین و افرادی که هنوز شاغل نیستند هزینه بالایی است.

گفتنی است کودکان شرایط متفاوتی دارند. هزینه های پزشکی در کانادا برای کودکان رایگان است. به عنوان مثال کلیه هزینه های دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان در کبک تا 10 سالگی رایگان است. همچنین دارو برای کودکان تا سن 18 سالگی رایگان است. در مطلبی مجزا به بحث دارو و خرید دارو در کانادا خواهیم پرداخت.

هزینه های چشم پزشکی و خدمات بینایی نیز شرایط مشابهی دارند. بجز افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال، مشاوره با دکتر متخصص چشم – عینک ساز و اپتومتریست – و خرید عینک و لنز تحت پوشش کارت سلامت نیست.

بیمه های تکمیلی معمولا این هزینه ها را پوشش می دهند اما داشتن بیمه تکمیلی معمولا وابسته به یافتن شغلی است که دارای پوشش بیمه تکمیلی باشد. معمولا بیمه های تکمیلی تا سقف مشخصی هزینه های شما را پوشش می دهند. مثلا تا سقف 700 دلار هزینه دندانپزشکی سالیانه و …

بسیاری از ایرانیانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند، معمولا نیازهای دندانپزشکی خود را در مراجعات سالیانه به ایران مرتفع می سازند چون قیمت ها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. نه تنها دندانپزشکی بلکه تمام هزینه های پزشکی در کانادا از نوع خصوصی اش بسیار گران هستند.

دندانپزشک به یکی از دوستانم برای رفع مشکل سه دندان ۱۲ هزار دلار قیمت داده بود. علی رغم اینکه از جزییات دقیق مشکل دندان های ایشان اطلاعی ندارم، اما در جریان هستم که دوستم بلافاصله عازم ایران شد و این کار در ایران با کمتر از ۵ میلیون تومان انجام شد و حتی با در نظر گرفتن هزینه چند میلیونی بلیط، این کار با یک سوم قیمت انجام شد.

اما در صورتیکه نیاز به خدماتی دندانپزشکی فوری دارید و به دنبال هزینه های کمتر هستید می توانید به کلینیک های دانشگاهها مراجعه کنید. این مراکز معمولا خدمات ارزان تری را ارائه می دهند اما معطلی آنها نیز به همین نسبت بیشتر است.

در روزهای آینده در مطلب نکاتی درباره خرید دارو در کانادا به نکاتی در مورد تهیه دارو در شهر مونترال اشاره خواهم کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. sara می گوید

    با سلام

    من دارای PR کانادا هستم، اما متاسفانه بیماری ام اس دارم

    نگران تهیه دارو Avonex که آمپولی است که هر هفته باید تزریق کنم میباشم.که بیمه رایگان کانادا آنرا پوشش نمیدهد و هزینه بسیار بالایی دارد.

    لطفا در مورد انجمن یا ارگانهایی که در تهیه دارو برای بیماران ام اس در کانادا کمک میکنند، راهنمایی بفرمایید.

    و این طور که در سایت ها چک کردم برای ورود دارو به کانادا با نسخه ، فقط برای سه ماه میتوان دارو با خود از ایران آورد.(حتی اگر بخواهم از ایران هم دارو تهیه کنم ، این کار مقدور نیست) اگر در این زمینه هم راهنمایی دارید ، بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!