سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله اولد پورت مونترال – Old Port

محله توریستی و قدیمی ترین نقطه کشور کانادا و شهر مونترال

3,596

صرافی مونترال

قدیمی ترین محله مونترال یا همان اولد پورت جایی است دیدنی و بسیار پرتردد است که تقریبا هر ساعت از شبانه روز که به آنجا بروید، با حجم زیادی از عابرین و به خصوص توریست ها روبرو خواهید شد. محله ای پر از رستوران های معروف با انواع غذاهای بین المللی، موزه، سوغاتی فروشی و نیز هنرمندانی است که در وسط خیابان ها مشغول کشیدن کاریکاتور چهره افراد هستند. همچنین نوزاندگان دوره گرد که با نواختن سازهای مختلف رهگذران را سر ذوق می آورند.

برای رفتن به اولدپورت از مرکز شهر با اتوبوس و مترو حدود 20 تا 30 دقیقه در راه خواهید بود. ایستگاه مترو Champ-de-Mars که روی خط نارنجی قرار گرفته، در منطقه اولد پورت قرار دارد و از این ایستگاه مترو حدود 8 دقیقه تا لب آب پیاده روی خواهید داشت.

این منطقه در شمال رودخانه سن لوران و جنوب تپه مشهور مونت رویال واقع شده است. تپه مونت رویال را ژاک کارتیه Jacques Cartier اولین فرانسوی ای که وارد خاک کانادا شد، به دلیل زیبایی تپه، مونت رویال نامگذاری کرد. و بعدها نام شهر مونترال از روی نام این تپه برگرفته شده است.

بر روی تپه مونت رویال صلیب بسیار بزرگی قرار دارد که از بسیاری از نقاط شهر دیده می شود. به خصوص در شب که چراغهای زیادی آن را نورانی می کنند. در تاریخ کانادا آمده، پل مزونوف که بنیانگذار شهر مونترال است، در پی برآوردن نذری این صلیب را بر روی تپه برده است. روایات تاریخی نقل می کنند او نذر کرده بود که اگر شهر تازه تاسیس از سیل ویرانگر نجات یابد، صلیبی بزرگ را به دوش نهاده و آنرا به بالای این تپه ببرد. در حال حاضر شهرداری مونترال صلیب بسیار بزرگ تری بر روی این تپه نصب کرده است که این صلیب نمادی از همان صلیب معروف است.

مونترال که از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی محسوب می شود از جمله شهرهایی است که قوانین بسیار سفت و سختی برای حفظ ظاهر قدیمی شهر اعمال کرده است. همین مسئله سبب شده فضای قدیمی شهر در محله های قدیمی کاملا حفظ شود. اولدپورت که یکی از قدیمی ترین نقاط شهر مونترال است، در این زمینه مثال زدنی است. با چند دقیقه قدم زدن در خیابانهای اولدپورت این فضا را کاملا لمس می کنید.

در اولدپورت مونترال موزه های زیادی وجود دارند که معروف ترین آنها موزه پوینت کالیر Pointe a calleiere است که بر روی قدیمی ترین ساختمان های شهر بنا شده است. بله در طبقات زیرین این موزه، شهر قدیمی مونترال که توسط پل مزونوف ساخته شده در معرض نمایش عموم قرار دارد.

اولد پورت همچنین میزبان کلیساهای معروفی همچون نوتر دام باسیلیکا Notre-dame Basilica است. این کلیسا در نوع خود بسیار زیبا و خیره کننده است و گفته می شود این کلیسا دقیقا برگرفته از یکی از کلیساهای مشهور پاریس است.

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به امکان کشتی سواری روی روخانه سن لوران اشاره کرد. شما می توانید هر سال از ماه می تا اکتبر کشتی سواری را از بندر اولدپورت تا جزیره لونگوی تجربه کنید. در مطلبی مجزا به جزییات این تفریح دوست داشتنی خواهم پرداخت.

 

 

این محله با توجه به زیبا و قدیمی بودن، یکی از مناطقی است که اغلب توریست های شهر مونترال بازدید از شهر را از آنجا آغاز می کنند. اولد پورت و خیابان های اطراف بندر علاوه بر توریست ها، محل خوشگذرانی و شب زنده داری بسیاری از اهالی جزیره مونترال است. شهروندان مونترالی همچنین در مراسم و فستیوال های مختلفی از جمله کریسمس و مراسم آتش بازی که هر ساله در تابستان برگزار می شود، در اولد پورت دور هم جمع می شوند و تا پاسی از شب در خیابان ها پرسه می زنند.

محله اولد پورت که به نامهایی همچون OId Montreal یا Vieux Montreal نیز شناخته می شود، میزبان تعدادی از هموطنان عزیزمان است اما تعداد ایرانی های ساکن در این منطقه نسبت به دیگر منطقه های مرکزی و غربی کمتر است.

وقتی صحبت از شهر مونترال می شود باید اشاره ای کرد به رستوران های مونترال. شهری  که به رستوران های بسیار زیادش شناخته می شود. اما در میان محله های مختلف شهر، اولد پورت از لحاظ رستوران های خاص در کنار خیابان کرسنت، خیابان سن کترین و خیابان سن لوران از بهترین گزینه های شکم دوستان است 😉

برای بررسی و مشاهده اطلاعات دیگر محله های مونترال روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!