سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

مراسمی برای خانواده های بچه دار در جشن هالووین مونترال

4,463

صرافی مونترال

جشن هالووین در مونترال از جشن های سنتی است که در شب 31 اکتبر برگزار می شود. بسیاری از افراد در این شب با چهره های نقاشی شده، لباس های عجیب و غیر عادی می پوشند. کودکان نیز برای مراسمی شبیه به قاشق زنی برای جمع آوری آبنبات و شکلات به مقابل درب خانه هایی که از قبل برای هالووین تزیین شده اند می روند.

از جمله نمادهای هالووین کدو تنبل است. معمولا افراد با خالی کردن آن و طراحی صورتک ترسناک درون آن شمع روشن کرده و از آن به عنوان نماد هالووین استفاده می کنند.

جشن هالووین در مونترال برای ساکنین کبکی و غیر کبکی یکی از رویدادهای مهم سال محسوب می شود و برای آن مراسم خاصی در نظر گرفته می شود. مراسم رژه هالووین و رژه زامبی ها که در خیابان سن کاترین برگزار می شوند از این جمله هستند. در این رژه افراد بسیاری با ظاهری عجیب در خیابان ظاهر می شوند که برخی از آنها به حدی طبیعی گریم شده اند که حتی برای بزرگسالان ترسناک هستند. از ظاهر برخی از شرکت کنندگان در رژه به وضوح پیداست که برای آماده سازی چندین روز تدارک دیده اند.

عموما جوانان و بزرگسالان در این رژه حضور می یابند و با توجه به شکل و شمایل شرکت کنندگان برای خانواده های بچه دارتوصیه نمی شود.

البته در مراسم روز هالووین برای بچه ها هم برنامه های ویژه ای وجود دارند. از یک هفته قبل از هالووین در سطح شهر مونترال به خصوص مناطق ویلایی و مرفه تر شهر از جمله وست مونت و مونت رویال، خانه های زیادی به اشکال گوناگون برای هالووین تزیین می شوند.

در شب هالووین از حدود ساعت 5 یا 6 عصر بچه هایی که لباس های مخصوص هالووین به تن دارند به همراه والدینشان به درب این منازل می روند و به جمع آوری شکلات و آبنبات می پردازند. سال اولی که خودم به همراه خانواده در این مراسم شرکت کردم آمادگی میزبانان این خانه ها برایم واقعا جالب بود. خیلی از آنها با چندین جعبه بزرگ شکلات آماده پذیرایی از صدها کودکی بودند که در خیابان به درب این منازل می رفتند.

همینقدر از انبوه جمعیت و آمادگی میزبانان در منطقه وست مونت بگویم که اگر کودکتان حدود یک ساعت به انجام این مراسم شبیه به قاشق زنی ایرانی مشغول باشد بیش از 2 کیلو شکلات جمع خواهد کرد.

این مراسم برای کودکان بسیار جذاب است و شادی آنها در حین انجام این کار و رقابتشان با یکدیگر برای جمع آوری شکلات بیشتر جذاب و دیدنی است. پس در صورتیکه کودک خردسالی در منزل دارید حتما برای رفتن به این مراسم برنامه ریزی کنید.

البته مراسم قاشق زنی کودکان تنها مراسم جشن هالووین در مونترال نیست و خیلی از خانواده های کانادایی با برگزاری جشن در خانه های خود این شب را به شادی می پردازند. آنها با تهیه کیک های خاص و ترسناک و همچنین پیش غذاهای مخصوص با تزئینات عجیبی همچون انگشت بریده، اسکلت یا روح و شبه و … این شب را جشن می گیرند.

همچنین جشن های خصوصی دیگری نیز در سطح شهر برگزار می شوند که برخی از آنها برای خانواده های بچه دار تدارک دیده شده است. در صفحات مختلف فیسبوک ایرانیان مونترال می توانید آگهی این جشن ها را بیابید.

برای دیدن مراسم مشابه تفریحی در شهر مونترال به این صفحه مراجعه کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام رستوران ها و تفریحات در مونترال کلیک کنید.

لطفا صفحه مونترال باما را در فیسبوک و اینستاگرام و تلگرام لایک کنید و از اطلاعات مفید زندگی در مونترال بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] جشن هالووین در مونترال مراسمی برای خانواده های بچه دار […]

  2. […] جشن هالووین در مونترال مراسمی برای خانواده های بچه دار […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!