سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله وست مونت مونترال – Westmount

بهترین محله شهر مونترال

7,439

صرافی مونترال

در ادامه معرفی محله های شهر مونترال در این نوشته به معرفی و بررسی محله وست مونت می پردازیم. این محله که بین دان تاون مونترال و محله های NDG و کت دنژ قرار گرفته است، جزو بهترین، گران ترین و لوکس ترین مناطق شهر مونترال و حتی کشور کانادا محسوب می گردد.

در محله وست مونت اکثر خانه ها ویلایی و بسیار بزرگ هستند. مخصوصا قسمت شمالی این محله که در دامنه غربی تپه مونت رویال قرار گرفته است. در این قسمت محله وست مونت خانه های ویلایی ویو بخش وسیعی از شهر مونترال و رودخانه های اطراف را دارند. برخورداری از این مکان در شهری مثل مونترال که شهر مسطحی به شمار می آید و تنها یک کوه یا تپه در آن وجود دارد، موقعیتی استثنایی برای مالکین این منطقه به وجود آورده است.

محله وست مونت جزو مناطق انگلیسی زبان شهر مونترال به حساب می آید و حتی تابلو های راهنمایی رانندگی در اغلب خیابانهای این منطقه به زبان انگلیسی هستند.

وجود خانه های مجلل و اشرافی در این منطقه، محله وست مونت را به محله ای مخصوص سران و دولت مردان کانادایی و همچنین افراد ثروتمند و صاحب نفوذ مبدل ساخته است.

در شمالی ترین بخش این منطقه خیابانی وجود دارد که امکان مشاهده شهر مونترال در نمایی باز برای رهگذرین و توریست ها وجود دارد و همین نقطه که به بام مونترال شهرت دارد، هر ساعت از شبانه روز پذیرای تعداد زیادی شهروند مونترالی یا توریست می باشد.

از بام مونترال می توان بخش های جنوبی مونترال یعنی دان تاون، محله اولد پورت ، بخشی از رودخانه سن لوران را تماشا کرد که واقعا منظره زیبایی است.

چند تا عکس از بام مونترال را به همراه تصاویر دیگر از پارک وست مونت واقع در این محله و همچنین تصویر محله وست مونت روی نقشه مونترال را در گالری تصاویر زیر قراردادم.

 

 

از دیگر مزیت های این منطقه می توان به وجود مدارس بسیار خوب دولتی و خصوصی در این محله اشاره کرد. تعداد مدارس خوب این منطقه نسبت به دیگر محله های مونترال برتری قابل توجهی دارد.

مزیت دیگر نزدیکی به مرکز شهر مونترال یا دان تاون است که این مسئله یکی از مهمترین عوامل گرانی خانه ها در این منطقه است. یک محله زیبا و لوکس در مجاورت دان تاون.

اجاره بهای تقریبی یک واحد یکخوابه در وست مونت از 1300 دلار به بالا و واحد 2 خوابه از 2000 دلار به بالاست. اما با وجود این گرانی نسبی، تعداد بسیار زیادی از افرادی که فرزند محصل دارند به علت مدارس خوب در این منطقه سکونت دارند.

با توجه به اینکه این منطقه در مجاورت دان تاون است، برای رفتن از این محله به دان تاون بسته به نقطه مبدا بین 5 تا 25 دقیقه پیاده در راه خواهید بود. این زمان با ماشین شخصی بسیار کمتر خواهد بود.

از خطوط اتوبوس پرتردد در وست مونت می توان به خطوط 138 ، 66 ، 124 و 24 اشاره کرد و نزدیک ترین ایستگاههای مترو به این منطقه ایستگاههای اتواتر و واندوم هستند.

با بررسی تمام موارد بالا و تجربه چند سال زندگی در شهر مونترال، شخصا محله وست مونت را بهترین محله مونترال می دانم.

برای بررسی دیگر محله های شهر مونترال به این صفحه مراجعه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!