سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله اوترمونت مونترال – Outremont

4,949

صرافی مونترال

در ادامه معرفی محله های شهر مونترال در این نوشته به معرفی و بررسی محله اوترمونت مونترال می پردازیم. محله اوترمونت مونترال یا به قول فرانسوی ها اوتخمونت در مناطق مرکزی جزیره مونترال قرار دارد. به صورت دقیق تر در شرق محله کت دنژ و شمال پارک مونت رویال. این محله یکی از قدیمی ترین و زیباترین مناطق و محله های شهر مونترال است.

از جمله مزایای محله اوترمونت مونترال می توان به این موارد اشاره کرد:

  • نزدیکی به دانشگاه مونترال
  • بافت ویلایی و زیبای منطقه و قطعه زمینهای بزرگ
  • وجود چندین برج مسکونی باکیفیت و لوکس
  • دسترسی آسان به مراکز خرید و مرکز شهر مونترال
  • دسترسی عالی به مترو
  • وجود مدارس بسیار خوب با رتبه های بسیار عالی در رنکینگ مدارس دولتی مونترال

و به سبب همین عوامل، این منطقه به یکی از گران ترین و لوکس ترین محله های شهر مونترال بدل شده است.

از اصلی ترین خیابان های محله اوترمونت مونترال می توان به خیابان کت سن کاترین اشاره کرد. این خیابان که یکی از خیابان های خیلی خوب اوترمونت هم محسوب می شود، چندین برج بلند مرتبه و با کیفیت را در خود جای داده است.

از دیگر مزیت های منطقه اوترمونت می توان به وجود دو ایستگاه مترو ادوارد مون پوتی یا Édouard-Montpetit و اوترمونت outremont در آن اشاره کرد. در حالیکه بسیاری از محله های مونترال حتی از داشتن یک ایستگاه مترو بی بهره اند.

خط های اتوبوس 51 ، 119 ، 5 ، 160 و 161 از جمله خطوط پرتردد در محله اوترمونت مونترال هستند. اگر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنید فاصله زمانی برای رسیدن به دان تاون از این محله بسته به نقطه مبدا بین 30 تا 40 دقیقه است. این زمان با ماشین شخصی به 15 دقیقه کاهش می یابد.

این محله نیز همانند دیگر مناطق مرکزی جزیره مونترال، میزبان تعداد زیادی از هموطنان ایرانی ماست. هر چند تعداد ایرانی ها نسبت به محله هایی همچون NDG و کت دنژ و دان تاون به طور چشمگیری کمتر است.

در این تصویر محل قرار گرفتن این محله در شهر مونترال را می توانید به صورت تصویری بررسی کنید.

 

محله اوترمونت مونترال روی نقشه

 

همانطور که اشاره کردم از مهمترین مزیت های محله اوترمونت وجود چندین مدرسه بسیار خوب مونترال در این محله است. یکی از بهترین مدارس مونترال، مدرسه سن ژرمن یا Saint-Germain است که در این منطقه قرار دارد. همین نکته مثبت و حضور مدارسی اینچنینی در محله اوترمونت مونترال یکی از عوامل گرانی خانه های این محله است.

به طور کلی با مدتی گشت و گذار در مونترال متوجه خواهید شد تمام خانه هایی که در محدوده مدارس خیلی خوب مونترال قرار دارند به نسبت گزینه های مشابه گران تر هستند.

برای مثال اجاره بها در این محله برای یک واحد یکخوابه از 1200 دلار به بالا و دوخوابه از 1600 به بالاست.

از لحاظ دسترسی به مراکز خرید و فروشگاههای زنجیره ای بزرگ هم محله اوترمونت مونترال شرایط خیلی خوبی دارد. ساکنین این محله برای خرید ملزومات روزمره خود علاوه بر دسترسی به فروشگاههای زنجیره ای فراوان، به مراکز خرید راکلند یا Rockland و مخشه سانترال Marche Central هم دسترسی خیلی خوبی دارند.

در نهایت گفتنی است با توجه به اینکه اجاره بها در این محله اندکی نسبت به دیگر محله های مونترال بالاتر است، علی رغم داشتن مزیتهایی که بالا اشاره کردم، شخصا محله اوترمونت را تنها برای خانواده هایی که بچه دار هستند توصیه می کنم یا دوستانی که از مشکلات مالی ابتدای مهاجرت گذر کرده اند.

برای بررسی دیگر محله های شهر مونترال به این صفحه مراجعه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!