سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

محله کت سن لوک مونترال – Cote-Saint-Luc

محله ای آرام مناسب خانواده های بچه دار

3,612

صرافی مونترال

کت سن لوک از نظر جغرافیایی تقریبا در وسط جزیره مونترال و در غرب محله های NDG و Cote des neiges و hampstead قرار گرفته است. برای یک سفر درون شهری، بسته به اینکه از کجای کت سنت لوک به کدام قسمت از دان تاون می روید بین 30 تا 50 دقیقه با اتوبوس یا مترو زمان نیاز است. با ماشین شخصی هم بین 20 تا 35دقیقه بنابر زمان حرکت در مسیر خواهید بود.

ایستگاه مترو پلاموندون plamondon که روی خط نارنجی مترو قرار دارد، نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله است. در کل در مقایسه با محله های ایرانی نشین در مونترال می توان این محله را کمی دور از شبکه مترو دانست. معمولا ساکنان برای دسترسی به مترو  بنابر نقطه مبدا باید مسافتی گاه کوتاه و گاه طولانی را با اتوبوس تا مترو طی کنند.

خط های اتوبوس 103و 104 و 138 و 161 و 162 از جمله خط های پرکاربرد در منطقه به خصوص برای تردد به دان تاون یا ایستگاه مترو پلاموندون هستند.

کت سن لوک یکی از محله هایی محسوب می شود که ایرانی های زیادی در آن ساکن هستند. علاوه بر ایرانیان، در این محله یهیودیان زیادی هم ساکن هستند که خیل زیادی از آنها با لباسها و کلاههای مخصوص در سطح شهر تردد می کنند. اوایل مهاجرت این ظاهر عجیب یا به نوعی جدید آنها برای ایرانیانی که با این سبک ظاهر و پوشش آشنا نیستند، عجیب به نظر می رسد اما با گذر زمان چشممان به این مدل پوشش همانند دیگر شهروندان عادت می کند.

وجود چندین برج بلند اجاره ای از جمله 6600، 5740 و برجهای تیفانی امکان یافتن واحدهای اجاره ای را در این منطقه افزایش داده است. در اغلب این برجها ایرانیان زیادی ساکن هستند. با ورود به برخی از این ساختمانها و شنیدن پیاپی جملات فارسی از عابرین مختلف، احساس می کنید که در تهران، شیراز یا دیگر شهرهای ایران حضور دارید. با مراجعه به این آدرس می توانید برجها و آپارتمان های بلند این منطقه را بیابید.

اجاره تقریبی آپارتمانهای یک خوابه درکت سنت لوک از 800 تا 900 دلار به بالاست و برای یک آپارتمان دو خوابه تمیز حداقل باید 1200 دلار در ماه بپردازید. در صورت نیاز به پارکینگ بین 60 تا 80 دلار هزینه هم برای پارکینگ در نظر بگیرید. البته این قیمت ها تخمینی است و بر اساس سلیقه ایرانی ها است.

به جز برجها و ساختمانهای بلند مرتبه، در کت سن لوک خانه های ویلایی زیبا در خیابانهایی بسیار آرام و زیبا وجود دارند.

وجود مدرسه موزاییک (De La Mosaïque) و دز امی دوموند (Des Amis-du-Monde) و چند مدرسه دولتی معروف دیگر (طبق رتبه بندی مدارس مونترال) در این منطقه ، یکی از مهمترین مزایای این منطقه برای خانواده های دارای فزرند است.

با توجه به اینکه مدارس دولتی کانادا تنها کودکان ساکن در محدوده مشخص شده اطراف مدرسه را پذیرش می کنند، خانواده هایی که در انتخاب مدرسه حساس هستند به دنبال اجاره خانه در این محدوده ها هستند و این عامل یکی از علتهای افزایش قیمت خانه های نزدیک مدارس مذکور است. علاوه بر این مدارس در مقطع ابتدایی هستند، چندین مهدکودک دولتی و خوب هم در این محله وجود دارد.

از میان فروشگاههای زنجیره ای IGA و Provigo در کت سن لوک شعبه دارند و کوندیش مال مرکز خریدی است که بسیاری از ساکنین محله به آن مراجعه می کنند اما به طور کلی از نظر فروشگاه و مراکز خرید این منطقه از جمله مناطق خیلی خوب مونترال نیست. هر چند که شما در هیچ یک از مناطق مونترال یا کانادا کمبود مراکز فروش را احساس نمی کنید اما در قیاس با دیگر مناطق، شما برای رسیدن به فروشگاههایی مثل کاستکو یا والمارت و … بسته به نقطه مبدا باید حداقل 10 تا 25 دقیقه رانندگی کنید. در صورت سکونت در این محله Marché Central که یکی از مراکز خرید بزرگ و با برندهای متنوع است گزینه مناسبی برای خرید است که حدود 15 تا 20 دقیقه با این محله فاصله دارد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنم محله کت سن لوک یکی از محله های خلوت و بسیار آرام مونترال است و در صورتیکه به دنبال محله ای آرام و به دور از هیاهو هستید این محله را به گزینه های خود اضافه کنید.

برای بررسی و مشاهده اطلاعات دیگر محله های مونترال روی این لینک کلیک کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!