سایت اطلاع رسانی ایرانیان ساکن مونترال

کانادا آپر ویلیج – روستای تاریخی کانادا با تمام جزییات

سفر به کانادای 150 سال پیش

4,547

صرافی مونترال

برای من همیشه سوال بوده آدمهای قبل از ما چطور زندگی می کردن؟ چی می پوشیدن؟ چطور خرید می کردن؟ و خلاصه چه شرایطی داشتن؟ همیشه دوست داشتم وقتی از تاریخ برام گفته میشه بتونم تصویر ذهنی از شرایط و وضعیت آدمهای اون زمان توی فکرم داشته باشم. اما خوب برای کشوری مثل ایران با تاریخ هزاران ساله این شبیه سازی کار آسونی نیست. اما برخلاف ایران کانادا با تاریخی 150 ساله توانسته مکانی رو شبیه سازی کنه که وقتی توی کوچه هاش قدم می زنید تصور می کنید درست 150 سال به عقب برگشتید. کانادا آپر ویلیج.

بله کانادا آپر ویلیج Canda Upper Village که در استان اونتاریو و در فاصله 145 کیلومتری مونترال (یک ساعت و 40 دقیقه رانندگی از دان تاون مونترال) واقع شده، روستایی شبیه سازی شده از روستاهای قدیم کاناداست.

در کانادا آپر ویلیج خانه هایی می بینید که به صورت کامل با کلیه وسایل متعلق به صدها سال قبل هستند. مردهایی با لباس های قدیمی، جلیقه، چکمه های بلند و کلاه کابوی و زنانی با پوشش بسیار دیدنی و پیراهن های بلند رنگی، دامن های چین دار و پفی و کلاههای کوچک. درست مانند فیلم های قدیمی کانادایی.

و اما از همه جالب تر خانه های قدیمی که اغلب آنها خانه های افراد ثروتمند و متمول زمان خود بوده اند با وسایلی بسیار زیبا و در نوع خود لوکس. خانه هایی وجود دارند که با کاغذ دیواری 100 سال پیش یا میز و صندلی های چوبی همان زمان با طرح های خاص، ظروف چینی قدیمی و چراغ هایی عتیقه و زیبا.

شاید برای ما ایرانی ها با تاریخی کهن این وسایل عتیقه محسوب نشوند اما دیدن خانه هایی که عینا از آن دوران به اینجا منتقل شده اند بسیار جذاب و دیدنی است. چرا که علاوه بر بازگویی تاریخ، نحوه زندگی افراد آن زمان با توجه به اقلیم خاص و بسیار سرد کانادا را به تصویر می کشد.

خانه هایی با حیاط های بزرگ برای کشت محصولات مورد نیاز خانواده و همچنین پنجره های کوچک و پرده های کلفت برای جلوگیری از ورود سرما. با شومینه های بزرگ هیزمی و اتاق های کوچک با تخت های بسیار کوچکتر از تخت های امروزی که ایده بسیار خوبی بوده برای زودتر گرم شدن جای خواب.

ساختمانهای مختلف همچون نانوایی، عطاری، بانک، پست، مدرسه، کلیسا و کفاشی با همان سبک و سیاق 150 سال پیش.

در کانادا آپر ویلیج حتی هتلی مربوط به همان زمان وجود دارد که در قسمت بار هتل هنوز هم بر روی دیوار منو با قیمت های همان زمان به چشم می خورد. تصویری از منو و قیمت های رستوران را در گالری تصاویر این مطلب قرار دادم. هر چند خودم نمی دونم واحد پول آن زمان چی بوده و آیا سکه های طلا و غیره هنوز استفاده می شدن یا نه.

 

 

علاوه بر گشتن در این روستای کوچک و قدیمی می توانید در رودخانه ای که در کنار این روستاست قایق سواری کنید که اونهم تجربه بسیار خوبیه.

علاوه بر تمام جاهای دیدنی، در کانادا آپرویلیج هر روز برنامه هایی در ساعات مشخص روز برگزار میشه. از جمله تماشای رژه اسب های خاص و دیدنی و مزایده و فروش همان اسب ها، دوشیدن شیر گاو و گوسفندان، نمایش های موزیکال و … که لیست آنها و ساعت برگزاری اشون در قسمت ورودی نوشته شده.

برای اطلاع از تفریحات مشابه در شهر مونترال می توانید به کانال تلگرام “رستوران ها و تفریحات مونترال” بپیوندید.

قیمت بلیط ورودی کانادا آپر ویلیچ برای بزرگسالان 19.95 دلار، کودکان 6 تا 12 سال 12.95 و دانش آموزان 13 تا 18 سال 15.95 دلار است. ورود کودکان زیر 6 سال رایگانه.

برای دیدن مکان های دیدنی مشابه در شهر مونترال به این قسمت سایت مراجعه کنید.

 

سایت Canada Upper Village

آدرس Canada Upper Village

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!